Despre noi »
Misiunea » Declaratia presedintelui grupului
DECLARATIA IN PRESA A PRESEDINTELUI GRUPULUI,
DOMNUL MARIAN SPINU
Interviul realizat la data de 01.12.2007, de Monitorul de Vrancea cu ocazia anuntarii lansarii oficiale.
Grupurile de interese la ele acasã...
01.12.2007 - MONITORUL DE VRANCEA
Reporter - La ce vã gînditi ori de cîte ori auziti în mass-media sintagma „grupuri de interese economice”?
Marian Spînu - Cu sigurantã, sîntem obisnuiti sã percepem acest lucru ca pe o conotatie negativã, numai cã foarte multe persoane, categoric fãrã pregãtire economicã, nu au studiat sau aprofundat pînã unde se poate ajunge cu acest lucru si ce reprezintã de fapt conceptul de grup de interese economice tocmai pentru cã în mass-media se perpetueazã asocierile de idei între interesele meschine de grup oligarhic si sfera politicã, mai ales în ultima perioadã.
Reporter – Si cu toate acestea, dvs ati avut curajul sã creati un asemenea grup. Credeti cã acest lucru va fi perceput ca atare?
Marian Spînu – Dacã veti analiza cu atentie etapele dezvoltãrii companiei Deep Serv încã din 2000, anul cînd ne-am înfiintat, veti descoperi cu certitudine o logicã simplã de afaceri si mai ales o ascensiune previzibilã. Si aici nu veti descoperi nici un alt secret în afara celor spuse de Peter Lange: “Visele nu costã nimic; doar managementul ineficient si ignorarea nevoilor clientilor pot costa chiar visul”. Cred cã acestea au fost si sînt premisele succesului în sfera serviciilor.
Reporter – Asadar, este suficient doar atît? Nu sunteti membrul nici unui partid aflat la putere, ca sã „împãrtiti” sferele de influentã? Este incredibil totusi, ce ascensiune ati avut.
Marian Spînu – Ca sã satisfac aceastã curiozitate, mãrturisesc cã am primit cîteva propuneri din sfera politicã, dar departe de mine intentia de a mã implica momentan. Recunosc cã politica este pentru mine o mare provocare, dar în acelasi timp si o adevãratã responsabilitate. Deoarece pentru nimeni politica n-ar trebui sã reprezinte o afacere, consider cã cel mai onest este sã nu se poatã strecura interpretãri asupra influentei politicului asupra afacerilor. Singurul partid la care as adera, deocamdatã, este „Partidul Afacerilor Sãnãtoase”, pe care-l creazã cei cîtiva tineri si ambitiosi manageri de top din România. Cam aceasta este „platforma” care mã atrage.
Reporter – Dati-ne, vã rog, ceva mai multe repere. Ati stiut de la început cã trebuie sã dezvoltati foarte bine niste departamente, care apoi sã devinã, asa cum bine observãm, companii de sine stãtãtoare? De unde ati stiut ce si cînd sã dezvoltati?
Marian Spînu – Observ cã vreti destãinuiri. Iatã cît de simplu a decurs totul: Am crezut foarte mult în puterea de absorbtie a ofertelor de servicii imediat dupã ce economia a început sã se „aseze”. În orice tarã civilizatã si prin vecinãtãti asa s-a întîmplat. Era absolut firesc. Si cred în continuare cã tot la fel de firesc este, atunci cînd servesti cu mare acuratete clientul, acesta sã te întrebe tot pe tine dacã nu cunosti pe cineva care sã îi rezolve lui sau apropiatilor lui nu stiu ce nevoie de dezinsectie, deratizare sau dezinfectie, cã de, te ocupi de curãtenie.
Reporter – Adicã „insinuati” cã aceiasi clienti au dat buzna cu întrebãrile de acest gen?
Marian Spînu – Desigur si, mai mult decît atît, mã întrebau dacã pot face cine stie ce curãtenie pretentioasã sau reparatii pe tubulaturi la înãltime. Acesti clienti mi-au confirmat indirect cã ceea ce gîndisem se va adeveri, pe de o parte, pentru faptul cã mã întrebau pe mine acest lucru si pe de alta, cã intuisem bine cã sfera serviciilor este ceea ce vreau sã dezvolt cît se poate de mult.
Reporter – Cu alte cuvinte, ati prins oportunitatea?
Marian Spînu – Sã-i zicem „momentul socio-economic”, pentru cã si în sfera privatã chiar, persoanele care s-au „întãrit” economic, au început sã caute servicii profesionale de curãtenie. Dupã 2000 putem spune cã piata s-a autoeducat. Oamenii devin tot mai ocupati si aunevoie ca altcineva sã le facã curãtenie si nu oricum, ci mai ales profesional.
Reporter – Si în continuare vreti sã spuneti cã toate v-au mers din plin, totul a fost ca o carte deschisã? Mã uimiti! Vreti sã spuneti cã, uite-asa, s-a nãscut Derati Serv, mi se pare prin 2005 si apoi Alpinism Serv prin 2006, parcã asa am citit pe site?
Marian Spînu – Ei, nici chiar asa. Mã fortati sã recunosc cã oricîtã intuitie ai avea, în viata unei afaceri intervin ceva momente de sincopã, cum ar fi comunicarea. Din dorinta de a ne dezvolta foarte mult si a extinde sfera serviciilor, ne-am trezit într-un impas în ceea ce priveste comunicarea. Fãceam toate serviciile posibile, aveam echipamente de ultimã generatie, ne-am creat o flotã auto, personalul superspecializat, departamente bine închegate, sucursale în alte cîteva orase si asa mai departe. Aici am început sã simt cã lipseste ceva sim-am gîndit sã las totul sub coordonarea unui specialist si asa amajuns sã-l contactez pe Adrian Stavriu, un vechi prieten din Bucuresti, pasionat de comunicare de marketing, stiinta la mare pret în zilele noastre.
Reporter – Se pare cã nu erati strãin de comunicare. Din cîte stiu ati fãcut parte din echipa de marketing a unui post de radio.
Marian Spînu – E adevãrat însã, chiar dacã a fost prima mea „iubire”, netradînd-o, trebuie sã recunosc cã nu este suficient. Prin ochii lui Adi Stavriu am început sã recunosc o radiografiere rece, care fãrã menajamente, mi-a confirmat scãpãrile în ceea ce priveste comunicarea. Expresia familiarã lui „CORE BUSINESS <> CORETARGET”, a început sã-mi placã si se pare cã în asta constã eficienta. Sloganul agentiei Media AD Matters, „ideile care conteazã” spune totul.
Reporter – Ce vreti sã spuneti cu asta?
Marian Spînu – Cam acelasi lucru pe care îl practicãm si noi, adicã nu dezvoltãm afaceri de dragul afacerilor, noi chiar le administrãm eficient. Adrian Stavriu si cu echipa lui de creatie s-au ocupat pe rînd de splitting-ul mesajelor pe fiecare vector de comunicare si au fãcut-o astfel încît sã fim respectati si întelesi. Ne-au creat brand-urile Derati Serv – „igienã ireprosabilã” si Alpinism Serv – „servicii la înãltime”, apoi GES Construct – „constructii remarcabile” si mai nou asamblarea fiecãrui brand superspecializat în forma brand-ului umbrelã, Grup DEEP SERV G.I.E.
Reporter – Asadar, recunoasteti cã si mass-media are un cuvînt de spus, în educarea mediului economic si social?
Marian Spînu – Nu am contestat niciodatã acest lucru si de aceea vã multumesc, cã ne oferiti sansa sã explicãm ce facem cu libertatea de a avea initiativã si mai ales cã afacerile sãnãtoase nu se pot face decît dacã ai o mentalitate sãnãtoasã, despre felul cum îti „etalezi” produsele sau serviciile. Si as dezvolta aici conceptul.
Reporter – Mai bine am vrea sã stim, dacã asta e totul? Servicii impecabile si comunicare? Atît?!
Marian Spînu – Nu e chiar totul, deoarece dacã nu-ti înregistrezi mãrcile la OSIM, înseamnã cã nu pui mare pret pe ele, dacã nu obtii toate certificãrile posibile, iarãsi nu e bine, pentru cã astfel nu dai semne cã ti-ar pãsa de un inerent viitor european. Dacã nu-ti instruiesti oamenii, dacã nu întãresti respectul fatã de echipã si nu rãsplãtesti performanta, eu cred cã totul s-ar putea transforma în baloane de sãpun.
Reporter – Cu alte cuvinte, dumneavoastrã faceti asta? V-ati personalizat si echipamentele? Pentru cã am vãzut cel putin 4 masini prin oras.
Marian Spînu – Mai mult, în afarã de toate acestea, avem carnete de sãnãtate si controale periodice pentru operatorii nostri. Facem instruiri periodice cu noile tehnologii apãrute, astfel încît sã crestem constant nivelul de expertizã.
Reporter – Ce spun clientii dvs.? Asta nu ne spuneti? În definitiv ei, sînt barometrul.
Marian Spînu – Faptul cã îi respectãm, decurge si din pachetul de garantii pe care îl oferim, în afarã de cei 400.000 EURO asigurati pentru fiecare contract serios semnat, ar mai fi si înfiintarea sucursalelor în cele 11 orase, în principiu resedinte de judet. Acolo unde clientii care au sucursale ne solicitã sã-i însotim ca parteneri.Apoi semnarea cu o mare parte dintre ei a contractelor pe 3 ani. Asta nu înseamnã cã sînt multumiti?
Reporter – Domnule presedinte Marian Spînu, dar dumneavoastrã aveti interese serioase, dupã cum observãm!?
Marian Spînu – Exact cum vã spuneam, aveam interese si nu aveam grup, iar acum le am pe amîndouã si în plus am devenit si presedinte fãrã opozitie.
Reporter – Domnule presedinte Marian Spînu, sînteti si spiritual pe deasupra! Cum adicã fãrã opozitie?
Marian Spînu – Da! Dacã vã mai dezvãlui cã nu mã sperie concurenta, ati considera cã am toate „prerogativele” unui “dictator”, nu-i asa?
Reporter – Stim cã la nivel local e mai usoarã bãtãlia „prezidentialã”, dar în Bucuresti?
Marian Spînu – Cum vã spuneam, am adunat laolaltã toate ingredientele retetei noastre de succes: performantã, garantii, arie de acoperire, echipare, logisticã si mai ales nucleul de comunicare de marketing, care pe fondul unei planificãri strategice, bugetare si calendaristice, ne asigurã dinamica anualã. Acum de abia sîntem gata sã pornim de la kilometrul zero al succeselor de proportii, prin investitiile pe care le-am fãcut recent într-un viitor sediu în Bucuresti, odatã cu înregistrarea Grupului DEEP SERV G.I.E. în capitalã.
Reporter – Si cu celelalte companii ce faceti?
Marian Spînu – Practic ele sînt de sine stãtãtoare, însã grupul se va ocupa pe viitor de managementul global, vînzãri, marketing si comunicare, de buna lor obiectivare, de evaluãri, chiar dacã ele vor fi comunicate individual, brand-ul umbrelã „Grup DEEP SERV G.I.E.” va da ora exactã de la Bucuresti, iar fiscalitatea companiilor, sediile sociale si administrative vor rãmîne la nivel de tarã.
Reporter – Sã înteleg cã de mult afacerea dvs. nu mai este una localã?
Marian Spînu – Asa este, însã sufletul aici ne rãmîne, chiar dacã ne propunem sã „spargem granitele”. Site-urile web: www.deep-serv.ro, www.derati-serv.ro, www.alpinism-serv.ro si în curînd, www.ges-construct.ro, tocmai de aceea au fost concepute de cãtre Media AD Matters, partenerii nostri ce se îngrijesc de imagine, ca sã fim omniprezenti. Tot ei au introdus sistemul RSS (Rich Site Summary), cele mai moderne tehnici de comunicare online în fiecare dintre rubricile de PR, astfel încît întreaga mass-media si fluxurile de stiri sã fie conectate la obiectul nostru de interes, mai ales dacã acest lucru face ca mediul de afaceri sã se schimbe în sensul bun al cuvîntului.
Reporter – Vedeti cã aveti interese, domnule presedinte? Noi vã dorim, totusi ,sã participati la „europene”. Cu o asa traiectorie, de ce nu, o sã aveti client si Parlamentul Europei...
Marian Spînu – Trebuie sã recunosc cã m-am simtit bine la acest interviu, vã multumesc pentru vizitã si vã stãm oricînd cu plãcere la dispozitie si vã asigur cã nu ne vom opri aici.
Iatã, asadar, viziunea de afaceri pe care ne-o propune Marian Spînu, presedintele nou înfiintatului Grup DEEP SERV G.I.E., ieri vrîncean, astãzi bucurestean si mîine, posibil european.